Alla inlägg den 21 november 2014

Av atleastitried - 21 november 2014 15:52

... men det är så konstigt, tittar längtande och lustfyllt efter alla joggare/löpare, fylld av, ja... avundssjuka... Så, jag antar att jag är omvänd nu? Frälst kanske? Halleluleja! Hurra! OSV.


Suck. Så det kan gå ^^

Förra veckan började jag på fas två av min träning så min nuvarande hemläxa består av olika tabata-intervaller = det var länge sedan jag var ute och sprang. (Hade dessutom segt slut på fas ett måste jag tyvärr erkänna.)


Inte nog med alla frestande löpare jag ser omkring mig  så hittade av en händelse en smart liten instruktion för att snöra sina skor. Får ju lätt skavsår så snörde genast om mina sexigaste löpskor med kombination 2 och 6



Var ju tvungen att testa dessa omsnörningar och gav mig ut (hör och häpna!) på en morgonjogg. Det blev en kortis på ca 2km så kan inte riktigt avgöra om omsnörningen funkar bättre än den vanliga men det var defenitivt ovanligt skönt för min breda framfot!


Jag TROR, men har absolut inget belägg för, att lite löpning dagen efter tabata-intervaller ger mindre träningsvärk. Efter första passet tabata så grymtade så fort jag skulle röra på mig i flera dar efteråt. Eller så har jag vant mig lite mer nu. Eller så var jag kanske lite lat igår?


Hur som helst, morgonjogg? Är det min nya grej? Ska göra lite empiriska tester...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards